Οδηγός SEO (μέρος 1ο)



Είστε νέος στο SEO (search engine optimization) και θέλετε να δείτε το site σας στην πρώτη σελίδα των μηχανών αναζήτησης; Θέλετε να αυξήσετε την επισκεψιμότητα και κατ΄επέκταση τις πωλήσεις σας; Έχετε ακούσει για το SEO αλλά δεν ξέρετε τι είναι;

Ετοιμάσαμε έναν οδηγό για εσάς ο οποίος είναι χωρισμένος σε 2 μέρη. Στο πρώτο μέρος, το οποίο ακολουθεί, θα μιλήσουμε για τις πρακτικές που πρέπει να ακολουθήσετε για να κάνετε αλλαγές στο περιεχόμενο και την δομή του site σας. Στο δεύτερο μέρος θα μιλήσουμε για τις πρακτικές που πρέπει να ακολουθήσετε εκτός του site.

Μερικές Χρήσιμες ερωτήσεις:

Τι σημαίνει SEO;

SEO είναι τα αρχικά των λέξεων Search Engine Optimization. Στα ελληνικά σημαίνει βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης. Με απλά λόγια είναι οι τεχνικές που θα βοηθήσουν το site στο να “βγαίνει” στα αποτελέσματα των αναζητήσεων των χρηστών στις μηχανές αναζήτησης.

Που μπορεί να χρησιμεύσει το SEO;

Με το SEO αυτό που κάνουμε είναι να βοηθήσουμε την μηχανή αναζήτησης να εμφανίσει το δικό μας site όταν οι χρήστες κάνουν μια αναζήτηση για το αντικείμενό μας. Άρα το SEO μπορεί να χρησιμεύσει για να προσελκύσουμε επισκέπτες στο site μας και κατα συνέπεια να αυξήσει τις πωλήσεις.

Για πόσο καιρό πρέπει να κάνω SEO;

Η επισκεψιμότητα είναι αυτό που δίνει ζωή σε ένα site. Το SEO είναι αυτό που την προσελκύει την επισκεψιμότητα. Άρα SEO πρέπει να κάνετε για όσο θέλετε να “ζήσει” το site σας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι καθημερινή και δύσκολη διαδικασία.

Τι πρέπει να κάνω για να είμαι στα αποτελέσματα στην πρώτη σελίδα;

α) Δημιουργήστε μοναδικούς, σαφείς τίτλους σελίδας – Page Title

Στην κάθε αναζήτηση που κάνει ο χρήστης των μηχανών αναζήτησης ο τιτλος της σελίδας σας είναι οι λέξεις που εμφανίζονται με έντονη γραφή στα αποτελέσματα. Με αυτόν τον τρόπο οι χρήστες αναγνωρίζουν εάν η σελίδα είναι σχετική με την αναζήτηση που πραγματοποίησαν.
Στον τίτλο της αρχικής σας σελίδας μπορείτε να αναφέρετε σημαντικές πληροφορίες τις επιχείρησης σας, σημαντικότερους τομείς δραστηριότητας ή τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.

β) Χρησιμοποιήστε την περιγραφή της σελίδας (meta-description)

Η περιγραφής της σελίδας (meta-description) παρέχει στις μηχανές αναζήτησης μια σύνοψη των περιεχομένων της σελίδας. Η περιγραφή μπορεί να είναι μία ή δύο προτάσεις, ακόμη και μια σύντομη παράγραφος. Πρακτικά είναι ένα μικρό κειμενάκι που βρίσκεται κάτω απο τον τιτλο της σελίδας στα αποτελέσματα τις αναζήτησης.

γ) Βελτιώστε την δομή της διεύθυνσης τοποθεσίας σας

Η δημιουργία περιγραφικών κατηγοριών και ονομάτων αρχείων για τα έγγραφα του ιστοτόπου σας δεν διευκολύνει μόνο την καλύτερη οργάνωση του site αλλά και τον εντοπισμό των εγγράφων σας από τις μηχανές αναζήτησης. Επίσης, εξυπηρετεί τη δημιουργία απλούστερων, “φιλικότερων” προς το χρήστη διευθύνσεων τοποθεσίας για όσους επιθυμούν να συνδεθούν με το περιεχόμενο του ιστοτόπου σας. Οι εξαιρετικά μακροσκελείς και αινιγματικές διευθύνσεις τοποθεσίας που περιλαμβάνουν ελάχιστες αναγνωρίσιμες λέξεις λειτουργούν αποτρεπτικά για τους επισκέπτες.

δ) Δημιουργήστε περιεχόμενο υψηλής ποιότητας

Η δημιουργία συναρπαστικού και χρήσιμου περιεχομένου επηρεάζει τους επισκέπτες του site σας περισσότερο από άλλο έχουμε αναφέρει μέχρι τώρα. Οι χρήστες είναι σε θέση να αναγνωρίσουν ένα ενδιαφέρον περιεχόμενο, το οποίο συνήθως προτείνουν και σε άλλους χρήστες. Το ενδιαφέρον που εκφράζεται με οποιοδήποτε τρόπο για ένα site ενισχύει τη θέση του μεταξύ των προτιμήσεων των χρηστών αλλά και στο Google, ενώ συνήθως υποδεικνύει ένα περιεχόμενο με απήχηση.

ε) Σωστή χρήση των ετικετών επικεφαλίδας

Οι επικεφαλίδες χρησιμοποιούνται για να παρουσιάσουν τη δομή της σελίδας στους χρήστες. Οι επικεφαλίδες έχουν έξι διαφορετικά μεγέθη, ξεκινώντας από τις σημαντικότερες, <h1>, έως τις λιγότερο σημαντικές, <h6>. Χρησιμοποιώντας αυτές τις επικεφαλήδες δομείτε καλύτερα το κείμενό σας και βοηθάτε τους επισκέπτες να κατανοήσουν καλύτερα τον τύπο του περιεχομένου που ακολουθεί.
Χρησιμοποιήστε διαφορετικά μεγέθη επικεφαλίδων για να δημιουργήσετε μια ιεραρχική δομή στο περιεχόμενό σας και να διευκολύνετε την περιήγηση των χρηστών.

στ) Βελτιστοποιήστε τη χρήση εικόνων

Οι εικόνες δεν χρειάζονται επεξήγηση αλλά μπορείτε να αξιοποιήσετε τον τρόπο που τις χρησιμοποιείτε. Όλες οι εικόνες έχουν ένα ξεχωριστό όνομα αρχείου και μια παράμετρο alt, δύο στοιχεία τα οποία μπορείτε να αξιοποιήσετε κατάλληλα. Η παράμετρος alt σας επιτρέπει να καθορίσετε ένα εναλλακτικό κείμενο για την εικόνα, εάν για οποιοδήποτε λόγο δεν είναι δυνατή η εμφάνισή της.

Επίλογος

Αυτά είναι μερικά απο τα βασικά στοιχεία για να ξεκινήσετε μια σωστή και σίγουρη βελτιστοποίηση περιεχομένου στο site σας. Σκοπός πάντα είναι να διευκολύνουμε τις μηχανές αναζήτησης και κυρίως το Google να “διαβάσει” το site μας ώστε να μπορεί να δώσει με την σειρά του την σωστή πληροφορία στους χρήστες του όταν κάνουν μια αναζήτηση. Θα ακολουθήσει το δεύτερο μέρος του οδηγού για κινήσεις εκτός site.
Αν έχετε κάποια απορία σχετικά με SEO (search engine optimization) μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Prove you are not a robot... *

Post Navigation