Προβλήματα με εικόνες κατα την μαζική αποστολή email



Πολλοί χρήστες του διαδικτύου είτε εξαιτίας των προκαθορισμένων ρυθμίσεων των προγραμμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (outlook, express κτλ), είτε λόγω προσωπικών επιλογών δεν βλέπουν ποτέ την πρώτη φορά που λαμβάνουν ένα email από έναν καινούριο παραλήπτη τις εικόνες που περιλαμβάνονται σε αυτό. Επιπλέον υπάρχει ένας μικρός αριθμός ανθρώπων που τις κάνουν μπλοκ εντελώς και για πάντα κυρίως για να επιταχύνουν την λήψη των emails. Σύμφωνα με μια μελέτη από την Epsilon Interactive το 30% των παραληπτών δεν γνωρίζουν καν ότι οι εικόνες είναι απενεργοποιημένες. Σε κάθε περίπτωση, είναι λογικό για τους αποδέκτες να μπλοκάρονται οι εικόνες και δική μας ευθύνη να βρούμε τις σωστές πρακτικές για να ξεπεράσουμε αυτό το εμπόδιο και να προετοιμαστούμε για αυτό το σενάριο.

Τι συμβαίνει στα e-mail μας, όταν οι εικόνες είναι αποκλεισμένες (blocked);
Ποιες είναι οι βέλτιστες πρακτικές για την εξασφάλιση της προσβασιμότητας και τη βελτιστοποίηση παρουσίασης σ ‘αυτό;
Τι είναι οι προεπιλεγμένες ρυθμίσεις στα προγράμματα ανάγνωσης email;
Προεπιλεγμένες ρυθμίσεις e-mail client

Κάθε πρόγραμμα έχει τις δικές του προεπιλεγμένες ρυθμίσεις σχετικά με την εμφάνιση / απόκρυψη των εικόνων. Και ενώ κάποια προγράμματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου έχουν μια ρύθμιση για να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε τις εικόνες, κάποια άλλα προσφέρουν τις ρυθμίσεις αυτές με βάση αν ο αποστολέας είναι γνωστός.
Ο παρακάτω πίνακας περιγράφει τις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις του δημοφιλούς επιτραπέζιου υπολογιστή και τους πελάτες-webmail. (Σημειώστε ότι χρησιμοποιούμε τις ρυθμίσεις των δικών μας εκδόσεων του κάθε πελάτη και ότι οι ρυθμίσεις μπορεί να διαφέρουν από μια έκδοση στην άλλη).
Έτσι τώρα που έχουμε καλύψει τις ρυθμίσεις σε δημοφιλή προγράμματα email, ας εξηγήσουμε πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα email μας να επιβιώσουν απο το μπλοκάρισμα των εικόνων που περιέχουν.

Συστάσεις για την επιτυχή αποστολή


Από τη σκοπιά των σχεδιαστών, ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι επιτυχές εφόσον πληροί τους εξής προυποθέσεις:
  • Διατηρεί την οπτική ακεραιότητα του στα πιο δημοφιλή προγράμματα  ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με τις εικόνες ενεργοποιημένες
  • Διατηρεί την αναγνωσιμότητα στα πιο δημοφιλή προγράμματα  ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με τις εικόνες απενεργοποιημένες
  • Είναι ελαφρύ και εύκολο στην ανάγνωση από άτομα που χρησιμοποιούν φορητές συσκευές (κινητά τηλέφωνα, pda’s) ή/και χαμηλής ταχύτητας συνδέσεις
  • Έχει αποσταλεί σε βάση συνδρομητών των οποίων έχουμε την άδεια να επικοινωνήσουμε μαζί τους
  • Νόμιμα περνάει τα test που χρησιμοποιούνται από τα φίλτρα spam.
Κοιτάζοντας τον κατάλογο αυτό, καθίσταται σαφές πόσο σημαντικό είναι να εξετάζουμε την πιθανότητα μπλοκαρίσματος των εικόνων που περιέχονται σε ένα email. Η μη εμφάνιση των εικόνων μπορεί να οδηγήσει σε αποτυχία της αποστολής σε πολλά επίπεδα. Προετοιμασμένοι για ένα σενάριο στο οποίο οι εικόνες είναι απενεργοποιημένες μας βάζει σε πλεονεκτική θέση για να υπερβούμε τις ρυθμίσεις / προτιμήσεις των περισσοτέρων προγραμμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Γίνετε “Γνωστός αποστολέας”

Σχεδόν όλα τα προγράμματα που αναφέρονται στο παραπάνω πίνακα έχουν την δυνατότητα να προσθέσουν έναν αποστολέα σε λευκή λίστα ή στον κατάλογο των διευθύνσεων (address book) ή ακόμα και στους ασφαλής αποστολείς. Μιας και ο παραλήπτης από μόνος του έχει ζητήσει να λαμβάνει τα email μας, καλό θα ήταν στην φόρμα καταχώτηρησης του email του να του εξηγήσουμε πολύ σύντομα οτι πρέπει να προσθέσει το email μας σε μια απο τις προαναφερθέντες κατηγορίες ανάλογα με το πρόγραμμα που χρησιμοποιεί. Με αυτόν τον τρόπο θα παραμείνουν ενεργοποιημένες οι εικόνες στην παραλαβή του email. Ενημερώνοντας τους συνδορμητές μας για αυτην την απλή διαδικασία, διασφαλίζουμε την απρόσκοπτη αποστολή όλων των email στο μέλλον.
Παρόλα αυτά υπάρχουν ορισμένες πρακτικές για προετοιμαστούμε για το σενάριο που ο συνδρομητής-παραλήπτης μας έχει απενεργοποιήσει το μπλοκάρισμα των εικόνων:
  • Ξεκινάμε το email με ένα απλό και ξεκάθαρο μήνυμα σε html το οποίο και είναι το πρώτο που θα διαβάσει για να καταλάβει ότι μας γνωρίζει.
  • Βάζουμε σωστό και επεξηγηματικό alt text στις εικόνες το οποίο φαίνεται όταν οι εικόνες είναι απενεργοποιημένες ώστε να τον βοηθήσουμε να αποφασίσει να τις ενεργοποιήσει. Σκοπός είναι αφενός να του κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και αφετέρου να τον καθησυχάσουμε ώστε να μην αισθάνεται απειλημένος από πιθανό spam email.
  • Οι επικεφαλήδες στο κείμενο δείχνουν την δομή του και το περιεχόμενό του, για αυτό και είναι απαραίτητες. Το ίδιο συμβαίνει και με τις εικόνες.
  • Τέλος πρέπει να αποφύγουμε τα email βασισμένα σε εικόνες.
Μπορεί να θεωρηθεί προφανές σε κάποιους αλλά η αποστολή email βασισμένου σε εικόνες είναι ο πιο απλός και γρήγορος τρόπος για να ετοιμάσουμε μια αποστολή. Παρόλα αυτά είναι μάλλον ο πιο σίγουρος για να αποτύχει για τους λόγους που εξηγήσαμε παραπάνω. Επίσης είναι ίσως ο μοναδικός τρόπος για να πετύχουμε εκπληκτικά οπτικά email σε σχεδίαση και αναγνωρισιμότητα. Αυτό λοιπόν που μπορούμε να συμπεράνουμε είναι ότι η αποστολή σε λίστα παραληπτών τις πρώτες φορές πρέπει να ακολουθεί την ασφαλή οδό, με επιλεκτική χρήση εικόνων. Αν θεωρήσουμε, ότι μετά το πέρας ενός σεβαστού αριθμού αποστολών στην ίδια λίστα, ότι οι παραλήπτες μας έχουν εισάγει στις λευκές λίστες αποστολέων τότε μπορούμε να δοκιμάσουμε μια πιο προχωρημένη αποστολή με μεγαλύτερη χρήση εικόνων.
Τέλος, καλό θα ήταν να έχουμε στο νου μας ότι, όντας λογικό να μπλοκάρονται οι εικόνες από τους παραλήπτες για πολλούς λόγους που θα αναλύσουμε σε επόμενο άρθρο, πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για αυτό το σενάριο ώστε οι αποστολές μας να έχουν μεγαλύτερη απήχηση.
-Γ.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Prove you are not a robot... *

Post Navigation